Translate

środa, 23 września 2015

Wystarczy chwila



Iga Wiśniewska, to autorka lubiana przez czytelników, ze znacznym dorobkiem. Pisze głównie dla młodzieży, a wśród jej twórczości znajduje się też cykl fantastyczny ”Spod flagi magii”.
Chciałabym polecić książkę skromną objętościową, która zaskoczyła mnie dojrzałością i powagą. „Pięć minut” to historia o tym, jak szczęśliwe i całkiem zwyczajne życie może zmienić się w jednej chwili. Przekonuje się o tym Diana. Sympatyczna nastolatka, która chodzi do szkoły, ma przyjaciół, marzenia i całkiem prozaiczne problemy. Przeżywa pierwsze fascynacje, a w końcu zakochuje się. Mimo niepokojącego opisu na okładce książki nie wiedziałam, czego się spodziewać. Polubiłam Dianę i jej przyjaciółkę Alicję, ich perypetie i zakręty w przyjaźni. A potem zdarzyła się tragedia, która przypomniała, że takie historie pisze też rzeczywistość. Że młody wiek nie jest barierą ochronną przed wydarzeniami, z którymi nie są w stanie poradzić sobie też dorośli. Mimo to, książka ma zakończenie dające nadzieję. To pozycja naprawdę warta polecenia. Zaskakująca, wciągająca i dająca do myślenia. Sposób narracji przekonał mnie, że tę historię opowiada prawdziwa nastolatka. Nie zauważyłam żadnych zgrzytów, bez trudu przypomniałam sobie, jaka ja byłam w jej wieku.
Zachęcam do lektury i do przyjrzenia się innym pozycjom tej autorki na lubimyczytać i na  profilu fb Igi Wiśniewskiej.
Jednocześnie przypominam, że cały czas trwa konkurs, a biorąc w nim udział możecie wygrać „Pięć minut”.

"Pięć minut"
Iga Wiśniewska
Wydawnictwo Lucky


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz